Uusi apuohjaaja Riina esittäytyy

Moi, olen Riina, uusi apuohjaaja. Aloitin 1.7.2024 vuoden sopimuksen Varapäreellä Paikka-auki -avustuksen kautta, ja ajattelin esitellä itseni.

Olen Kiuruvedellä syntynyt, Pyhäjärvellä kasvanut ja Kiuruvedelle takaisin muuttanut 24 vuotias. Ennen Kiuruvedelle paluuta asustelin Kajaanissa, kun opiskelin siellä mediapalvelujen toteuttajaksi. Sitä ennen, yläasteen jälkeen asustelin Kuopiossa opiskellen kuva-artesaaniksi Siilinjärvellä. Olen siis taiteilija, jonka media-ala vei mennessään, kun sain opiskella sitä jo jonkin verran ensimmäistä tutkintoa hankkiessa. Päädyinkin hakemaan Varapäreelle siksi, kun tänne kaivattiin media-alan osaamista (ja tietenkin myös siksi, kun mielenterveysasiat kiinnostavat). Kuvataiteen taidot tulevat tää
llä myös todella hyödyllisiksi, mikä on ihanaa vaihtelua siihen, mihin olen viime aikoina tottunut.

Harrastuksiini kuuluu muun muassa piirtäminen, leikekirjailu, tanssi, videopelien peluu, musiikin kuuntelu ja mietiskely. Näiden lisäksi olen kiinnostunut ympäristöystävällisyydestä, 80-luvusta, eri maiden kulttuureista ja ehdottomasti kissoista. Kuvailisin itseäni rentona, mukavana ja avoimena tyyppinä, jolta löytyy huumorintajua. Olen hyvä löytämään kaikesta, huonoistakin asioista jotain positiivista.

Taideihmisenä itseilmaisu on minulle iso asia, ja samoin myös se, että jokainen saa olla aivan täysin oma itsensä. Ihmiset ovat joskus aivan liian ankaria itselleen ja muille siitä, että joku on erilainen. Mitä enemmän erilaisia ihmisiä täällä maailmassa on, sitä enemmän voimme oppia toisiltamme, ja sitä vähemmän kenestäkään tuntuu, että itseään pitää piilotella.

Kiitos paljon kaikille, jotka ovat tähän mennessä toivottaneet minut tervetulleeksi Varapäreelle. Odotan innolla kaikkea, mitä vuosi täällä tuo tullessaan.

-Riina





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy

Paikka auki – Polku kohti uutta