Toiminnanohjaajan esittely ja ajatuksia luovuudesta

                                                                                       

Hei,

Olen Maria Lämsä ja aloitin Varapäreen toiminnanohjaajana toukokuun alussa. Olen tullut innolla oppimaan uutta työtä ja minut on otettu hyvin vastaan. Kahden ohjausalan koulutuksen myötä olen aina työskennellyt ihmisten parissa, vauvoista- vaareihin. Toisaalta olen sydämeltäni yhdistysaktiivi, jo kouluaikoina kuuluin aina oppilaskuntaan ja pisimäpään olen ollut Mannerheimin lastensuojeluliiton toiminnassa mukana.

Olen syntyperäinen Kiuruvetinen ja perheeseeni kuuluu yrittäjäpuoliso ja kolme lasta. Lasten kautta olen päässyt harrastamaan monia itselle uusia harrastuksia ja tällä hetkellä olemme kaikki partiossa mukana.

Esittäytymisen lisäksi minua pyydettiin kirjoittamaan luovuudesta. Täytyy kertoa, että olen lykännyt kirjoittamista mahdollisimman pitkään. Minun luovin tapani ilmasta itsenäni ei todellakaan ole kirjoittaminen. Lähdin miettimään teemaa ja löysin netistä muutamia sivustoja, jonne asia oli osattu kirjata kuin minun sanomanani, jäin jopa miettimään olisinko itse osannut kuvailla omaa luovuuttani sanoiksi näin oivaltavasti?

Mielenihmeet verkkosivuilla luovuutta ja luovia ihmisiä käsiteltiin näin.

Luovat ihmiset toimivat vaistonvaraisesti, koska ovat erittäin intuitiivisia. Tästä syystä luovat ihmiset ottavat riskejä, kokeilevat uusia asioita ja tapaavat mielellään uusia ihmisiä.

Luovat ihmiset kuuntelevat sydäntään ja seuraavat intohimojaan, huolimatta siitä mitä muut ihmiset sanovat tai ajattelevat. Intohimo on tärkeämpää kuin raha.

Jos meillä ei ole jotain mitä haluamme, me etsimme sitä, vaikka se tarkoittaisi yöunien menetystä, luopumista rakkaiden kanssa vietetystä ajasta tai jopa velvoitteiden siirtämistä taka-alalle. Me emme mukaudu ja etsimme aina uusia tuntemuksia ja kokemuksia pitääksemme mielemme virkeinä. Olemme uteliaita, eikä mielemme koskaan hiljene. Tämä kyltymätön uteliaisuus pyrkii löytämään seuraavan mahtavan idean johonkin uuteen tai parantamaan sitä mitä jo tiedämme.

Luovat ihmiset eivät koskaan lakkaa haastamasta vallitsevaa tilaa ja kysymästä, miksi meidät on pakotettava normeihin, jotka rajoittavat pyrkimyksiämme.

Erittäin luovien ihmisten on saatava nauttia omasta yksinäisyydestään ja oltava yksin omien ajatustensa kanssa. Näin me lataamme akkumme uudelleen ja pohdimme elämäämme ja päätöksiämme.


Viime vuosien aikana olen kokeillut monenlaisia luovia harrastuksia, olen ollut vuoden aikuisbaletissa, naiskuorossa ja taitoluistelussa. Lyhyemmillä kursseilla olen kokeillut kuvataiteita ja makramee töitä. Luovuutta on ollut ihana toteuttaa monien tapahtumien suunnittelussa ja toteuttamisessa, joissa olen saanut olla mukana. 

Muiden luovuudesta ja taiteellisuudesta nautin monien aistien kautta, tykkään erityisesti muodista, musiikista, taidenäyttelyistä, tilataiteesta ja ihanalta tuntuu saada käsiin hypisteltäväksi lasteni tekemiä veistoksia, koruja ja puutöitä.


 

 

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi toiminnanjohtaja Kaisa esittäytyy

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy

Yksi tarina kiusaamisesta