Millä tavoin minä olen luova?

 

                                                            

 

            

  Luovuus.. Niin siinäpä vasta laaja käsite. Piti hetken aikaa pohtia mitä se tarkoittaa...  

Olenko edes luova? No tottakai, jokainen on, omalla tavallaan!

                                                                                                                                                        

Minulla luovuus näyttäytyy ehkä erityisesti musiikin saralla, en osaa ehkä lukea nuotteja täydellisesti, mutta sävelkorvaani voisin kuvailla absoluuttiseksi. Olen myös kirjoittanut monen monta lyriikkaa nuorempana, mutta biisiksi asti ne eivät ole koskaan valmistuneet.                Myös runojen kirjoittaminen on ollut minulle eräänlainen terapeuttinen tapa käsitellä elämääni.
Olen laulanut koko ikäni, lapsena kilpailin Tenava- ja teinitähtikilpailuissa miltei vuosittain. Kuudennella luokalla nappasin tiukassa kisassa toisen sijan.

Meillä on myös musikaalinen suku, löytyy monenlaista osaamista oopperasta rumpuihin. Luulen, että opin laulamaan ennen kuin lähdin kävelemään…




 

 
Yksinhuoltajan arki vaatii myös jonkinlaista luovuutta. Sitä kun värittää myös nepsyhaasteet.

Meillä on paljon kuvallisia ohjeita sekä lapsille, että myös minulle.                                             Ne auttavat paljon! Myös työpisteelläni pidän selkeitä kuvallisia muistutuksia mitä on milloinkin tiedossa

                                                                                                                    .   

kuvajuttuja on kiva askarrella myös lasten kanssa yhdessä, meillä löytyy mm. tunnekortit joiden kuvat lapset sai värittää ja minä leikkasin ja laminoin ne. Ne ovat oiva apuväline tunteiden sanottamiseen.

Minulla on paljon luovia ajatuksia pääkoppa täynnä, paljon juttuja joita haluaisin toteuttaa. Ainakin kirjoittamista aion jatkaa, ehkä julkaisen joskus tekstejäni, tai sitten pidän ne itselläni. Aika näyttää!


          - Elina 

 
 
 
 
 
 

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi toiminnanjohtaja Kaisa esittäytyy

Tuleeko sinusta isona taiteilija?

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy