Uusi apuohjaaja Elina esittäytyy!

                                              


 Heippa!

Täällä teille esittäytyy paljasjalkainen kiuruvetinen, (välillä muuallakin savossa pyörähtänyt, mutta aina lopulta kotiseudulle haikaillut ja nyt tänne tiukasti jämähtänyt ) Matinniemen Elina!




Aloitin maanantaina 4.4.22 työt täällä varapäreessä paikka auki-avustuksella. Työnkuvaani kuuluu erityisesti nuorten apu- ja vertaisohjaajana toiminen sekä viestintä somen puolella, mutta olen myös mukana talon arjessa muutenkin. 

Voisin kertoa hieman enemmän itsestäni, niin saatte vähän selkoa millainen immeinen olen!

Täytin tänään 29-vuotta ja olen kahden lapsen äiti. 
Luonteeltani olen iloinen ja sosiaalinen, vaikka alkuun hieman tarkkaileva. 
Ajoittain myös vähän hömelö luonne, mutta hyvällä tavalla :) 

Olen aina tiennyt olevani hieman erilainen kuin muut, en ole pärjännyt koulussa, ihmissuhteissa tai  opinnoissa samalla tavalla kuin muut ikäiseni. Olen yrittänyt opiskella moneen otteeseen vailla minkäänlaista suuntaa. 
Viime joulukuussa -21 sain diagnoosin F90.0, eli tutuimmin ADHD (aktiivisuuden- ja tarkkaavaisuuden häiriö.)

Oman polun löytäminen on ollut haastavaa. Mutta iän ja etenkin diagnoosin myötä minulle on kuitenkin selkeytynyt mitä haluan tehdä "isona."
Haaveenani on työskennellä kaltaisteni ihmisten parissa joilla on samanlainen tausta kuin minulla. 
Haluan tuoda omia kokemuksiani mielenterveysongelmista avoimesti esille, vähentää sitä kautta niistä koituvaa häpeää.
 Itse olen sairastanut masennuksen useampaan otteeseen ja minulla on  todettu nuorempana myös paniikkihäiriö. 
Minulle ei tuota vaikeuksia keskustella ihmisten kanssa vaikeistakaan aiheista. 
Olen hyvä kuuntelija ja keskustelen mielelläni ihmisten kanssa, olipa aihe mikä tahansa.
 Vaikka minulla on vankat mielipiteet joistain asioista, kunnioitan myös muiden näkemyksiä ja tunteita.
Tärkeänä pidän yhdenvertaisuutta, kaikki ollaan samanarvoisia, taustasta ja lähtökohdista huolimatta.

Harrastan nykyään aika vähän, mutta tykkään liikkua ja pyrin käymään lenkillä aina kuin mahdollista. Rakastan liikkua luonnossa, saan siitä voimaa!
Nuorempana lauloin paljon ja musiikki kulkee edelleen isona osana elämääni ja kuuntelen  sitä aina kuin mahdollista. Minut näkeekin useimmin kuulokkeet päässä kuin ilman. :)
Olen hyvin luova ihminen ja minulla on miljoonittain ideoita päässäni, mutta niiden toteuttaminen on ajoittain haastavaa ja ne usein jääkin toteuttamatta, tai en osaa lähteä niitä toteuttamaan. 
Siitä huolimatta unelmoin ja yritän. Elämä on opettelua ja kukaan ei ole milloinkaan täysin valmis, koskaan ei ole liian myöhäistä kehittää itseään! 

Olen todella innoissani työstäni täällä varapäreellä. Minusta on ollut mukava tutustua kävijöihin ja minua saa tulla rohkeasti jututtamaan :)

Oikein mukavaa kevään alkua kaikille, toivotaan, että lumen tulo alkaisi kohta riittämään ja päästäisiin nauttimaan kevään vehreydestä ja auringon paisteesta!

- Terveisin Elina :)







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi toiminnanjohtaja Kaisa esittäytyy

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy

Yksi tarina kiusaamisesta