Ystävä voi pelastaa huonon päivän. Hänen kanssaan olen oma itseni.

"Minun ystäväni on kuin villasukka, joka talvella lämmittää.

Minun ystäväni on kuin niitynkukka, joka saa minut hymyilemään."


Minua pyydettiin kirjoittamaan Varapäreen blogiin ajatuksia ystävyydestä. Pohdinkin siis mitä ystävyys minulle merkitsee?

Ystäväyys merkitsee minulle sitä, että saan olla oma itseni.
Ystävän seurassa ei pelota se ajatus, että sinua tuomitaan semmoisena kuin olet. Onnea on löytää sellainen ihminen, joka osaa hyväksyä sinun hassut ilmeet ja ajatukset, mitä ilmaiset.

Ystävänä kuuluu saaha tukea toiselta ystävältä, kun maailman paineet niskassa tuntuu. Pääsee itkemään. Hali pelastaa päivän. On turvallinen olo.

Huonoina päivinä voi muistella niitä ihania hetkiä, mitä on päässyt kokemaan. Kesäyö uimassa, pauhaava musiikki festareilla, lämmin saunahetki, naurun kuuloiset kahvikeskustelut. Näitä koettuja hetkiä voi vanhana onnessaan muistella.



Olen tosi kiitollinen minun yhdelle, tosi hyvälle ystävälle, jonka kanssa vietettiin paljon aikaa Kajaanissa, kun minua aloitettiin kiusamaan ammattikoulussa. Hänen kanssa jaoimme yhteisen soluhuoneen asuntolassa. Nauroimme oudoille jutuille, kirjotimme vihkoon keskustelut tunnilla, kun piti olla hiljaa tunnilla, pääsimme nauttimaan Kajaanin yöelämästä nuorina just 18 vuotta täyttäneenä. Hänen seurassaan unohdin kiusaamisen, mutta valitettavasti kiusaaminen kohdistui häneen, niin hän vaihtoi alaa, mutta näimme usein. Vaikka muistelen Kajaani-aikoja harmillisina tapahtumina, mutta ne ovat olleet myös positiivisia muistoja. 

Kiitos minun hyvä ystävä Salla. En olisi hänen avulla valmistunut eläintenhoitajaksi.  Tällä hetkellä elämässä hän asuu muualla, mutta me laittelemme viestiä ja suunnittelemme seuraavaa kertaa, että milloin näemme.❤


Olen tosi kiitollinen, kun olen löytänyt ystäviä, niin läheltä kuin kaukaa. Heistä tulen pitämään kiinni aina. Hyvää ystävänpäivää! ❤


-Jenna-

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi toiminnanjohtaja Kaisa esittäytyy

Tuleeko sinusta isona taiteilija?

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy