Varapäreen uusi työntekijä, apuohjaaja Jenni esittäytyy!


Moi, täällä kirjoittelee Savolaisen Jenni. Olen 29-vuotias ja vielä suhteellisen tuore kiuruvetinen. Olen kotoisin Lapinlahdelta, mutta olen ehtinyt asua vähän vaikka missä Tampereen ja Äkäslompolon välillä. Lopulta olen kuitenkin päätynyt takaisin Pohjois-Savoon ja olen aina ollutkin tosi ylpeä savolaisuudestani.


Olen valmistunut pari vuotta sitten matkailualalle, mutta sen alan töitä en ole vielä päässyt tekemään.  Työkokemusta on kertynyt eniten asiakaspalvelutöistä. Vuonna 2018 aloitin kokemusasiantuntijana Omat Avaimet-projektissa ja sain olla projektissa mukana melkein kaksi vuotta. Nyt aloitin Varapäreellä apuohjaajana ja saan toimia tässä tehtävässä seuraavan vuoden ajan.

Minut on palkattu Paikka Auki-ohjelman kautta. Paikka auki-avustusohjelma on Sosiaali-ja terveysministeriön avustusohjelma vuosille 2018-2021. Ohjelma tarjoaa paikkoja sosiaali-ja terveysalan järjestöissä vaikeasti työllistyville nuorille ja osatyökykyisille. Itse olin pitkään pois töistä ja tämän ohjelman kautta pääsin taas osaksi työelämää, mikä on kyllä ihan mielettömän hieno juttu!


Voisin nyt hieman kertoa itsestäni. Minusta on vähän hankalaa miettiä omia harrastuksia itsestäni kertoessa. Harrastukseni vaihtelevat niin usein ja kehittelen aina jotain uutta tekemistä. Viime aikoina olen harrastanut kalastamista ja puutarhanhoitoa. En ennen ole ollut kovin innostunut rikkaruohojen kaivelemisesta ja multaisista kynnenalusista, mutta nyt kun asun omakotitalossa ja pihaa on ihan mukavasti, olen alkanut varovaisesti harrastamaan kasvien kasvattamista ja hoitoa. Välillä tuntuu, että se on ihan rakettitiedettä, mutta onneksi netistä löytää hyvin tietoa eri kasveista. Myönnän, että joskus saatan soittaa mummolle tai anopille ja kysellä neuvoja.

Minulla on pari sellaista mielipuuhaa, mitkä ovat olleet enemmän tai vähemmän mukana koko elämän. Olen luova ihminen ja välillä aikamoinen taiteilijasielu ja taivaanrannan maalari. Sieltä kai kumpuaa taiteen tekemisen halu, erityisesti maalaaminen ja piirtäminen. Minua on viime aikoina kiinnostanut kierrätysmateriaalien käyttö taiteen tekemisessä. Pelastin kirjastolta roskiin meneviä vanhoja kirjoja ja olen käyttänyt niiden sivuja pohjina maalauksissani. Useimmiten töissäni esiintyy ihmishahmoja ja olen joskus tehnyt muotokuviakin.  Mielestäni taiteen tekeminen on ihana itseilmaisun muoto ja hyvin terapeuttinen tapa tuoda omia tunteitaan esille. Olen sitä mieltä, että kaikki osaavat piirtää, vaikka aloittaminen joskus vaatii rohkeutta. Enkä minäkään joka päivä jaksa piirrellä, joskus tulee pitkä väli etten tee yhtään mitään. Kohta sitä kuitenkin taas innostuu ja alkaa sivellin heilumaan.

Minä rakastan eläimiä, koirat ovat maailman parhaita! Minulla on oma pieni sekarotuinen koira ja meidän perheessä on aina ollut lemmikkinä koiria. Lempivuodenaikani on kevät ja alkusyksy, mutta loska-aikaa en voi sietää! Ennen inhosin ruoanlaittoa, nyt nautin siitä suunnattomasti. Teen todella hyvää lasagnea! En pidä raaoista tomaateista, mutta tykkään kokeilla uusia ja erilaisia ruokia. Vaikka niissä olisikin tomaattia. Pidän vanhoista huonekaluista ja tykkään yhdistellä vanhaa uuteen kodin sisustuksessa. En ole mikään sisustushullu, minusta on tärkeintä kunhan esineet ja huonekalut ovat nätisti ja siististi. Tykkään liikkua luonnossa ja valokuvata, parhaita kohteita ovat vanhat metsät ja järvet. Katson paljon elokuvia ja olenkin niitä keräillyt melkoisen läjän vuosien varrella.  Musiikkimakuni on hyvin laaja, kuuntelen kaikkea jazzista metalliin. Pidän todella paljon ihmisten kanssa keskustelemisesta, mutta viihdyn välillä myös yksin omien harrastusteni parissa.

Olen tässä muutaman päivän ehtinyt tehdä töitä täällä Varapäreellä ja voin kyllä sanoa, että viihdyn todella hyvin. Minulla on mukavat työkaverit ja täällä on hyvä työilmapiiri. Vaikka tämä korona-aika onkin näin kummallista ja vaatii sopeutumista meiltä kaikilta, niin silti odotan innolla, mitä kaikkea me täällä Varapäreellä päästään tekemään!

Minua saa tulla rohkeasti moikkaamaan ja kysymään jotain, vastaan aina parhaani mukaan. Koitetaan pitää mielet virkeänä ja nautitaan ihanista kevätkeleistä!

-Jenni-



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Uusi toiminnanjohtaja Kaisa esittäytyy

Tuleeko sinusta isona taiteilija?

Uusi paikka-auki työntekijä Inka esittäytyy